Hakkımda

Fotoğrafım
gelip geçerken kancasız oltama takılanlar;

6 Ağustos 2012 Pazartesi

Metin Erksan

Metin Erksan'ı kaybettik...


" Resmin sen değilsin ki. Resmin benim dünyama ait bir şey. Ben seni değil, resmini tanıyorum. Belki sen benim bütün güzel düşüncelerimi yıkarsın. Ben resmine değil de sana aşık olsam ne olacaktı ? Belki de alay edecektin benimle. Halbuki resmin bana dostça bakıyor, iyilikle bakıyor ve ebediyen bakacak." ...
Sevmek Zamanı

Demişti; 1989, Argos No:12
“Şimdi bir de ‘biz yeni sinema kuracağız’ diye ortaya atılanlar var. Olmaz. Yeni bir sinema kuramazsın. Topyekun eskiyi sen bırakacaksın, inkâr edeceksin ve sinema kurmaya kalkacaksın. Türkiye’de gerek milli sinema taraftarlarının gerekse uluslar arası sinema taraftarlarının yaptığı çok büyük hatalar vardı. Geçmişi tamamen inkâr edip geçmişi tamamen unutturmaya çalışıp yeni bir sinema kurmak. Bu olmaz ve olmadı nitekim. Türk sineması nasıl film yapar? Türk sineması nedir? Bunun üzerinde bugüne kadar da ne sinemanın içindeki kişiler -bir iki kişi haricinde, ben varım bunların başında- ne de sinemanın örgütleri durmadı. Şöyle böyle on beş yıldır Türkiye’de üniversite öğrenimi var, hiçbir üniversite durmadı bunun üzerinde. Üniversite dışında birtakım araştırmacılar var onlar da durmadılar.”

Atilla Dorsay ;
"Herhalde Türk sinemasında yaratıcı yönetmen kavramının ilk ve olasılıkla hala en güçlü örneğidir. Tutkularıyla, saplantılarıyla, biçimsel kaygılarıyla, kendince toplumsal ve siyasal meselelere olan ilgisi ve bunu alabildiğince bireysel bir tavırla birleştirme özelliğiyle benzersiz bir insandı. Belki başlıca kusuru ya da talihsizliği zamanından önce doğması sayılabilir."

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder