Hakkımda

Fotoğrafım
gelip geçerken kancasız oltama takılanlar;

4 Haziran 2012 Pazartesi

Hugo Von Hofmannsthal

Stefan Zweıg'in anıları canlanıyor "Dünün Dünyası'nda...
Zweig; "Anlatacaklarım sadece benim yazgım değil, bütün bir neslin yazgısı" derken, 20. yüzyılın ilk yarısında, aşırılıkların ve yıkımların orta yerinde, düşün dünyasında yaşananları bütün canlılığı ile gözler önüne seriyor.. Can Yayınları / Dünün Dünyası - Arka kpk...

"Dünün Dünyası'nda, döneminin genç dahisi bir yazar ile tanıştırıyor bizi Zweig...


Hugo Von Hofmannsthal...
Schniztler şöyle anlatır yazarın dehası karşısındaki şaşkınlığını;
 "Ben, hayatımda ilk kez doğuştan dahi olan biriyle karşılaştığımı hissediyordum, tüm yaşamım boyunca da böyle bir şeyi bu kadar güçlü bir şekilde ikinci kez hissetmedim".

Stefan George'nin övgüsünü de aynen şu şekilde ve aynen katılarak aktarıyor Zweig,
"melodik şarkının ve karşılıklı konuşmada kıvrak üslubun kaşifi".

Ve şairin mükemmelliği tartışılmaz dizlerinin ahengine "Bazıları" ile selam veriyorum ben de ÖTE'denBERİ'de





BAZILARI
Kuşkusuz ölmek zorunda bazıları aşağıda,
Gemilerde ağır küreklerin çekildiği yerde.
Bazıları ise oturur yukarda dümen başında,
Uçan kuşları ve yıldızları dalar seyre.

Hep yorgun bir bedenle yatmakta bazıları
Karmaşık yaşamın ta köklerinde.
Bazılarına ise koltuklar sunulmakta
Kraliçelerin yanıbaşında,
Sanki evlerindeymiş gibi rahat
Başı hoş eli boş otursunlar diye.
Derken bir gölge düşüverir o yaşamdan
Bu yaşamdakilerin üstüne.
Kenetlenir birbirine hava ve toprak gibi
Rahat yaşayanlarla zorda olanlar.

Atamıyorum göz kapaklarımdan,
Unutulan halkların yorgunluğunu.
Uzak tutmam ürkmüş ruhumdan,
Irak yıldızların sessiz süzülüşünü.

Başka yazgılar dokunmakta benimkinin yanısıra
Oynamakta varlık onlarla bir yumak gibi
Benim payıma düşenler ise bu yaşamda,
Uzun alevler ve ince sazlardan biraz fazla.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder