Hakkımda

Fotoğrafım
gelip geçerken kancasız oltama takılanlar;

29 Mayıs 2012 Salı

TAPAS

Eskiden kadehlerine sinek girmesin diye üstünü bir dilim ekmekle kaparmış İspanyollar. Zamanla üstüne ufak tefek atıştırılacak şeyler de eklemeye baslamışlar. Tapas buradan türemiş. Tapa İspanyolca da kapak anlamında. Aynı İtalyanca'dan aldığımız tıpa ya da tapa gibi. Bizim mezelere kıyasla çok yeni bir kültür olduğunu söylemek mümkün. Andalucia'da 19. yüzyılın 2. yarısında ortaya çıkmış. Tapeo denilen bir adetleri var. Bardan bara dolaşarak değişik
tapaslar denemek. Bununla birlikte çeşitli barların özel tapasları var ve ona göre müdavimleri oluşmuş. 

Mayıs 2012 Granada ziyaretimde tanıştım "tapas" ile. Hem de tam yabancı tanışması. Tapas istediğmde,  bir porsiyon gelecek önüme sanmıştım. Meğer üstte not düştüğüm gibi meze vari bir yiyecek bütünüymüş tapas. Bana göre atıştırmalık demek daha yakışır. O vakit tapas yapan bir cafe - bar bulup oturmalıydım. La Alacena de Tapas'ta, İspanyol iki bayanın hemen önündeki masaya oturdum ve sordum kendilerine;
 "yabancı birisi hangilerini mutlaka yemeliydi acaba?".
Aşağıda fotoğrafladığım gibi, üçünü özellikle önerdiler bayanlar ve masayı donattım bende. paella, tortilla ve croquetas ile...


Efendim meğer adap öyle değilmiş. Herhangi bir İspanyol lokantasına ya da cafe - bar'a gittiğinizde su da isteseniz bir parça yiyecek verilirmiş yanında. Menü'den seçme şansınız da var tabi.

Bir küçük birayla ben üç farklı tapas'ı yuvarladım ama usulü öğrendiğimde Mabel 'den, çok güldüm bir gün önceki halime.

Mabel Vigil Monllas, Granada
kızarmış ekmek üstü salamura balık,
yeşil zeytinle birlikte


Bu tecrübeden sonra büyük bir keyifle, her kadehin ardından yeni kadehle gelecek yeni lezzetleri merak ederek içtim.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder