Hakkımda

Fotoğrafım
gelip geçerken kancasız oltama takılanlar;

20 Nisan 2012 Cuma

Üç Büyük Usta

Okuma tembelliğinde değilseniz koşaradım okuyacağınız bir anlatımla,  Zweig'in okunması tavsiye edilmeli eserlerinden biri.

Zweig, 20 Ekim 1981'de Viyana'da doğdu. Hayatı boyunca her türden resmi ödülü reddetti. Avrupa’nın içine düştüğü durumdan duyduğu üzüntü ve yaşamındaki düş kırıklıkları nedeniyle 22 Şubat 1942'de Rio de Janeiro'da, karısı Lotte ile birlikte, yarattığı bir çok kahramanı gibi intihar etti. Buna Hitler’in dünya düzenini kalıcı sanmasının verdiği karamsarlığın yanı sıra, kendi dünyasının asla bir daha varolmayacağı düşüncesi neden oldu.
İntiharından önce yazdığı not;


“Kendi isteğimle ve bilinçli olarak hayattan ayrılmadan önce, son bir görevi yerine getirmeğe kendimi mecbur hissediyorum: Bana ve çalışmalarıma, böyle iyi ve konuksever şekilde kucak açan harikulade ülke Brezilya'ya içtenlikle teşekkür etmeliyim. Her geçen gün, bu ülkeyi daha çok sevmeyi öğrendim ve benim lisanım konuşulduğu dünya, bana göre mahvolduktan, ve manevi yurdum Avrupa'nın kendi kendisini yoketmesinden sonra, hayatımı yeni baştan kurmayı daha fazla isteyebileceğim bir yer daha yoktu.

Ama 60 yaşından sonra, yeni baştan başlamak için özel güçlere ihtiyacım vardı. Benim gücüm ise, uzun yıllar süren yurtsuz gücüm sırasında tükendi. Böylece, ruhsal çalışması, her zaman en büyük sevinci ve bireysel özgürlüğü bu dünyanın en büyük nimeti olan bu hayatı, zamanında ve dimdik sona erdirmek bana daha doğru görünüyor.

Bütün dostlarımı selamlarım! Umarım, uzun gecenin ardından gelecek olan sabahın kızıllığını hala görebilirler!Ben, çok sabırsız olan ben, onların önünden gidiyorum.”


Stefan Zweig'in usta kaleminden "Üç Büyük Usta"; Orjinal adıyla DREİ MEİSTER


 



BALZAC
DıCKENS
DOSTOYEVSKİ


"Dostoyevski'nin kahramanları ancak yeni insanı doğurdukları zaman gerçek camianın içine girerler.
 Balzac'ta kahraman toplumu hakimiyeti altına aldığı zaman zaferini kutlar.
 Dickens'ta ise sosyal sınıfa, burjuva hayatına, aileye, iş yaşamına iyice uyum sağladıktan sonra. " 
                                                   Stefan Zweig

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder